Wiśniowe Love

0 Flares 0 Flares ×

Strawberries cherries and an angel’s kiss in spring
My summer wine is really made from all these things…
- Summer Wine

Chociaż lato w tym roku nie rozpieszcza nas aurą to i tak możemy liczyć na sezonowe owoce i warzywa.
Nawet „będąc na diecie” warto nacieszyć się sezonowymi owocami, a do nich z pewnością zaliczają się WIŚNIE.
A dlaczego warto sięgnąć po te ciemnoczerwone kulki?  Już odpowiadam!

100 g wiśni to tylko 50 kcal! A to przez dużą zawartość wody- ok. 80%. Ale niska kaloryczność to tylko niewielka zaleta!

Dzięki antocyjanom wiśnie mają piękną barwę, a my mamy pyszny „eliksir młodości” ponieważ antocyjany wymiatają wolne rodniki z naszego organizmu! Poza tym korzystnie działają na serce, uszczelniają naczynia krwionośne i wpływają na produkcję erytrocytów (czerwonych krwinek).
Jak już o sercu mowa to warto wspomnieć, że w wiśniach znajduje się aż 173mg (na 100g) potasu, który usuwa nadmiar sodu (nadmiar sodu powoduje m.in. nadciśnienie i zaburzenie rytmu serca).
W wiśniach znajdziemy również błonnik pokarmowy (1,6g/100g), który nie tylko poprawia perystaltykę jelit, ale także obniża poziom „złego” cholesterolu (LDL).
Ale nie tylko układ krwionośny odczuwa korzyści płynące z jedzenia wiśni. Zawarta w tych owocach witamina A ma wpływ na:
- procesy widzenia,
- wzmacnianie układu odpornościowego,
- reguluje funkcje układu nerwowego,
- proces spermatogenezy (co może pomóc w staraniach o potomstwo)

WIŚNIE A CHOROBY
Wiśnie mają niski indeks glikemiczny, czyli poziom glukozy (cukru) we krwi po ich spożyciu rośnie wolno i wolno spada, a to oznacza, że również osoby chore na cukrzycę mogą korzystać z dobrodziejstw płynących ze spożywania wiśni (szczególnie ważna jest rola ochronna oczu!).
Mając na uwadze fakt, że wiśnie usuwają nadmiar sodu oraz „zły” cholesterol to korzystnie będą działać również w leczeniu nadciśnienia!
Ale to nie wszystko! Wiśnie (oraz sok z wiśni) przynoszą ulgę chorym na dnę moczanową. Spożywanie wiśni (lub soku) zmniejsza ryzyko ataku dny moczanowej aż o 35%!

WIŚNIE DLA BIEGACZY
Dzięki wspomnianym już antocyjanom wiśnie oraz świeżo wyciskany sok z wiśni to idealne „lekarstwo” dla biegaczy na ból mięśni. Cytując za treningbiegacza.pl :
„W badaniach wykazano, że spożywanie soku 5 dni przed, w dniu i na 2 dni po maratonie przyspiesza odbudowę i polepszenie sprawności mięśni. W praktyce szybszy powrót mięśni do stanu przed wysiłkiem można wspomóc piciem soku wiśniowego podczas biegu.”

To, co- WISIENKĘ ? ;)

Wiśniowe #love  czyli coś #tasty & bardzo #healthy  Wiśnie mają nie tylko pięknie wyglądają i dobrze smakują, ale też prozdrowotne działanie na #serce ❤  A więcej o tych pysznych owocach znajdziecie na facebooku Tasty&Healthy (link w bio)  #cherry #cherries #fruits #friut #fresh #health #heart #healthyheart #red #ikea #summer #owoce #dieta #cardiology #kardiologia #diet #food #instafood #t_and_h_diet #tastyandhealthy

,,,,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>