Praktyczny poradnik- jak być FIT?

0 Flares 0 Flares ×

no stretching no drinking :P

Przyszła wiosna, coraz lżejsze ubrania na horyzoncie. Przymierzasz, oglądasz się z jednej, z drugiej strony. Ściągasz i stwierdzasz, że pogoda wiosenna, ale tyłek jeszcze zimowy. Że miały być regularne treningi od nowego roku, a skończyło się na kilku wizytach na siłowni/w klubie fitness. Że miało być zdrowe jedzenie, a wyszło jak zawsze. DLACZEGO?

 

 

Po pierwsze- Nowy Rok nie sprzyja zmianie stylu życia.
Wciąż jest ciemno, zimno. Wydaje się, że do wiosny (a do lata tym bardziej) daleko. I że jeśli zaczniemy „od jutra” to jeszcze zdążymy. I wszyscy zaczynają od stycznia „NOWY ROK, NOWA JA”.. ehe…

Po drugie- działasz bez planu.
Zaczynasz, bo „wszyscy” zaczynają w styczniu. Bo zazdrościsz koleżankom/kolegom sześciopaku/zgrabnych pośladków. I pakujesz się w kierat treningów. 4-5 razy w tygodniu co najmniej godzinę. I nieważne, że przed ostatnie miesiące, a może i lata NIC nie ćwiczyłaś/-łeś. Nie dojadasz, bo nie po to ćwiczysz, żeby pakować w siebie kalorie. Albo w ciągu miesiąca sprawdziłaś większość popularnych diet… Po chwili wpadasz w „doła”, bo „nie ma progressu”.

No, ale co zrobić, żeby TYM RAZEM SIĘ UDAŁO?

Podjęłaś decyzję, że chcesz być fit. GRATULACJE! :)
Teraz weź kartkę papieru, długopis. Podziel to na 4 części.
1. DLACZEGO CHCĘ BYĆ FIT?- wypisz swoją motywację „Chcę być wysportowana”, „Chcę być zdrowsza”, wszystko, co Cię motywuje.
2. JAK MOGĘ TO OSIĄGNĄĆ?- np. zacząć ćwiczyć, pójść do dietetyka.
3. CO MOŻE STANĄĆ MI NA PRZESZKODZIE?- np. nie mam silnej woli, pracuję na zmiany, etc.
4. JAKIE CECHY MOJEGO CHARAKTERU POMOGĄ MI TO OSIĄGNĄĆ?- upór, systematyczność.

Poświęć temu chwilę, przyjrzyj się sobie uważnie! I powieś to w widocznym dla siebie miejscu. A gdy przyjdzie moment zwątpienia, kryzys- przeczytaj i zastanów się, co możesz poprawić.

 

ZNAJDŹ AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ, KTÓRĄ POLUBISZ.
Wiecie, nienawidziłam w-f i największym szczęściem mojej edukacji były problemy zdrowotne przez, które mogłam mieć zwolnienie. SERIO. W-F mnie wkurzał, frustrował. Zawsze był ktoś bardziej gibki, szybszy, skoczny. Gdy już nie byłam „zmuszana przez system edukacji” zaczęło mi brakować aktywności fizycznej. Chciałam się ruszać DLA SIEBIE. Dla swojego zdrowia, sylwetki. Zaczęłam szukać aktywności, która by mi pasowała. Zumba, pole dance, zajęcia fitness- coś mi nie pasowało. Ale dałam się „zarazić” bieganiem! Zapisałam się na zawody, znalazłam plan treningowy i tak już mi to bieganie zostało! Wniosek? Trzeba szukać, szukać i jeszcze raz szukać! Jest tyyyyle możliwości! I nie przekreślaj aktywności, które w szkole były utrapieniem ;)
Na początek możesz ćwiczyć w domu! Na przykład z Natalią Gacką (klik!) :)  (sprawdź też wpis na temat jak zacząć ćwiczyć – klik)

Kolejny start w #citytrail zaliczony  #runner #run #bydgoszcz #myslecinek #biegambyżrećwięcejciastków  #t_and_h_diet #formazycia #fit #karrimor #start #sportsdirectuk #przelajowapiatka

Kolejny start w #citytrail zaliczony

 

DOSTOSUJ SWOJE ŻYWIENIE DO TWOJEGO TRYBU ŻYCIA
Już wymyślono tyle diet, że ciężko się połapać, co jest zdrowe, co nie jest zdrowe. Najważniejsze to jeść to, co służy TOBIE. I żeby uniknąć stresu związanego z jedzeniem zaplanuj je! Jak to zrobić możesz przeczytać we wcześniejszym wpisie (klik!). Jeśli jednak nie wiesz jak się za to zabrać, masz choroby, które mogą powodować trudności z samodzielnym ułożeniem jadłospisu – skorzystaj z profesjonalnej porady dietetycznej! Tylko błagam, sprawdź wcześniej kompetencje osoby, do której chcesz się udać ponieważ jest wielu samozwańczych dietetyków, którzy nie znają podstaw fizjologii, dietoterapii i mogą zrobić Ci krzywdę. Jeśli dieta jest bardzo monotonna (np. kurczak z ryżem 4x dziennie) lub ewidentnie niedoborowa (np. ilości jedzenia przypominają te z diety kopenhaskiej) to lepiej poszukaj kogoś innego. Dobrze ułożona dieta to inwestycja w siebie, a nie wyrzucone pieniądze.

Dzień dobry!   Lekkie #śniadanie i czas wrócić do żywych  co prawda #bieganie i #crossfit jeszcze chwilę poczeka, ale nie ma co się szarpać- zdrowie najważniejsze  #breakfast #goodmorning #tastyandhealthy #t_and_h_diet #tomato #onion #tea #giraffe #fresh #fit #light #diet #dietitian

Lekkie #śniadanie


WYLUZUJ

Niestety, nie jesteśmy w stanie wykluczyć wszystkich stresorów z naszego życia. Ale jeśli przestaniemy się przejmować tym, na co nie mamy wpływu, redukować stres poprzez aktywność fizyczną to nasze ciało nam podziękuje. Stres=kortyzol, a kortyzol oznacza problemy ze snem, gorsze wyniki w odchudzaniu i „robieniu formy”, obniżoną odporność, a nawet niższe libido.

Lato w miescie tez moze byc fajne! :) #weekend #relax #bydgoszcz #wakepark #myslecinek #smazing #sun #summer #t_and_h_diet #legs

czas na relax

Pamiętaj bycie FIT nie oznacza dwutygodniowego zrywu na treningi, które są ponad Twoje siły i jedzenia marchewki z sałatą na 3 posiłki dziennie. Bycie FIT to dobre samopoczucie nieobarczone presją otoczenia (bo koleżanka ma już płaski brzuch, bo muszę schudnąć 10 kilo w miesiąc). No i to musi być TWOJA motywacja. Chcesz coś zmienić dla siebie, a nie dlatego, że ktoś Cię zmusza! Niech zdrowy tryb życia będzie dla CIEBIE PRZYJEMNOŚCIĄ, a nie „modnym obowiązkiem” :)
W razie pytań zapraszam do kontaktu przez komentarze lub profil na Facebooku :)

,,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>